Fotoarchief

Audio & Video

Webshop

Historische Vereniging Boskoop

Welkom op de website van de Historische Vereniging Boskoop! Onze vereniging bestaat al vanaf 1992 en wordt gerund door vele enthousiaste vrijwilligers. Voor informatie over de historie van ons mooie dorp bent u hier op de juiste plek!

Neem een kijkje op de website en ontdek de historie van Boskoop! Kom van alles te weten over bekende Boskopers, de appel ‘de Schone van Boskoop’, prachtige monumenten en meer. Ook is het mogelijk om ons verenigingsblad Paktijd digitaal of in print aan te schaffen. En uiteraard vinden we het heel leuk als je lid wordt van onze mooie vereniging!

Ontdek het rijke verleden van Boskoop

Bekijk hier de historie van Boskoopse monumenten, bekende Boskopers en bekijk het volkslied en de Boskoopse Schone.

Verenigingsblad Paktijd

Het verenigingsblad “Paktijd” verschijnt vier keer per jaar en wordt gratis toegezonden aan alle leden en steunleden van de Historische Vereniging Boskoop (HVB). Losse nummers zijn te koop op de volgende adressen:

Losse nummers kosten €6,25 per stuk.

Paktijd verschijnt dankzij bijdragen van steunleden en inkomsten uit advertenties.

Ook sponsor worden of adverteren? Voor inlichtingen mail aan: penningmeester@hvboskoop.nl

Inventaris

In verband met covid-19 kunnen we momenteel beperkt bezoekers ontvangen. Onze ruimte is toegankelijk voor maximaal drie personen. Bij aanwezigheid van beide archiefmedewerkers betekent dat dus een bezoeker tegelijk.

Wij verzoeken u om wachttijd te voorkomen en van tevoren via een e-mail een afspraak te maken voor een bezoek. Mail naar: archief@hvboskoop.nl

Wilt u graag weten wat er ter inzage in het bezit is van de Historische vereniging? Klik hier voor de tot nu toe geïnventariseerde archiefstukken van de HVB. Deze items zijn op afspraak in te zien in het HVB archief in het Boomkwekerijmuseum.

Doorgaans is het archief op woensdagmiddag van 14.00 tot 16.00 uur open voor bezoek.

Excursie

Grote excursie 2021

De Stijl / Amsterdamse School

Datum: maandag 27 mei 2021

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu, pretium quis, sem. Nulla consequat massa quis enim. Donec pede justo, fringilla vel, aliquet nec, vulputate eget, arcu. In enim justo, rhoncus ut, imperdiet a, venenatis vitae, justo. Nullam dictum felis eu pede mollis pretium.

Een keertje met ons mee? Word lid!

Plaats: Amsterdam

Word lid van