Het mooiste gedicht over Boskoop? Dat blijft natuurlijk ons volkslied. ‘Waar de schoonste rozen bloeien, waar de Gouwe rustig stroomt. Waar de rododendrons groeien, tussen allerlei geboomt’. Maar er zijn meer gedichten aan Boskoop gewijd.

Oud-Boskoper Henk Streng was in 2022 nog te gast bij een van de ledenvergaderingen van de Historische Vereniging Boskoop (HVB) Hij droeg enkele van zijn gedichten voor.

En bekend zijn gedichtenbundels van Leen Koster en mevrouw N. Gedichten van beiden werden destijds regelmatig gepubliceerd in de Boskoopse Courant.

Leen Koster liet zich vaak inspireren door de actualiteit. Zoals in het gedicht ‘Dorpskerndromen’, dat hieronder staat.

Maar…..er moeten nog meer Boskopers geïnspireerd zijn geraakt door hun eigen dorp en dit hebben verwerkt in een gedicht. Wie zijn dat? En wat hebben ze geproduceerd? Als historische vereniging zouden wij die graag willen publiceren op onze website. Hebt u tips? Laat het ons hieronder weten.

Maar…..er moeten nog meer Boskopers geïnspireerd zijn geraakt door hun eigen dorp en dit hebben verwerkt in een gedicht. Wie zijn dat? En wat hebben ze geproduceerd? Als historische vereniging zouden wij die graag willen publiceren op onze website. Hebt u tips? Mail ons.