Silent Movie Project – Boskoop Vertoond

Op 20 en 21 april kan dan eindelijk het ‘Silent Movie Project – Boskoop Vertoond’ worden gehouden. Deze filmervaring stond gepland voor maart 2020, maar toen sloeg de coronacrisis toe. De kaartjes die toen zijn verkocht, zijn nu uiteraard geldig.

Boskoop Vertoond is een filmervaring waarbij historische beelden van Boskoop worden vertoond, begeleid door het VARA theaterorgel in het Floragebouw.

Voor dit project hebben Gé Vaartjes, Pim Oxener en Stephan Graf von Bothmer de handen ineen geslagen. In ruim een uur zien we historische foto’s en filmbeelden van Boskoop, die live worden begeleid door het al even historische theaterorgel in het Floratheater.
Slechts enkele keren per jaar wordt het VARA theaterorgel in het Floragebouw bespeeld. Een bijzonder muziekinstrument, dat voor de VARA luisteraars een vertrouwd geluid bracht. De Duitse componist/pianist Stephan Graf von Bothmer toert momenteel door Nederland met zijn ‘Silent Movie Project’, waarin hij slapsticks van Laurel & Hardy met pianomuziek begeleidt. Voor Boskoop wordt een eenmalige samenwerking aangegaan, waarbij Gé Vaartjes historische beelden van Boskoop inleidt, die door Pim Oxener zijn vormgegeven. Een unieke filmervaring in en over Boskoop.

Voor het beeldmateriaal is er geput uit de collectie van de Historische Vereniging Boskoop.  Naar onze mening en unieke kans om deze te zien én het VARA Theaterorgel te horen. Wij bevelen u deze voorstelling van harte aan!

Word lid van
onze vereniging!