Dat zou je denken als je kijkt naar de winnaars van de kleurwedstrijd van meester Jack Nowee en de Historische Vereniging Boskoop (HVB). Alle twaalf winnaars zijn namelijk meisjes.

Meester Jack reikt op dinsdag 24 mei op de basisschool De Akker, de prijzen uit aan de winnaressen van de kleurwedstrijd voor de groepen 5 tot en met 8. Een deskundige jury beoordeelde alle ingezonden kleurplaten, gemaakt door de Boskoopse Studio Bieb. Per groep werden een eerste prijs (cadeaubon 25 euro), tweede prijs (15 euro) en derde prijs (10 euro) uitgereikt.

Puzzelwedstrijd

De uitreiking vond op De Akker plaats omdat de groepen 7 en 8 van deze school de puzzelwedstrijd hadden gewonnen. De groepen 7 en 8 kwamen beiden tot de goede oplossing, namelijk de puzzelzin ‘800 jaar Boskoop is reden voor een feestje’.

Omdat er maar één groep de eerste prijs kon winnen, werd er geloot. Groep 8 won deze en mocht de eerste prijs in ontvangst nemen. Dat is een Bruna-cadeaukaart van 150 euro. Deze prijs werd op dinsdag 24 mei door Sander Jongejan van Bruna met tien procent verhoogd. Groep 7 kreeg uiteraard ook prijs. Deze groep kreeg een cadeaukaart van 100 euro met tien procent verhoging. De groepen mogen met deze geldbedragen de eigen bibliotheek uitbreiden.

Canonpad Boskoop 800

De puzzel- en kleurwedstrijd maakten onderdeel uit van de Canonpad over Boskoop 800 jaar. Dit canonpad is het jeugdgedeelte van de Canon van Boskoop, gemaakt in opdracht van de Historische Vereniging. De Canon en het canonpad beschrijven de historie van Boskoop in korte verhalen.

Alle winnende kleurplaten zijn te zien op het canonpad: https://canon-pad-boskoop.yurls.net/

Fotobijschrift: Alle glunderende winnaressen van de kleurwedstrijd op een rijtje. (Foto: Arlet van den Hoogen)

Fotobijschrift: Meester Jack Nowee, ook redacteur van de Canon van Boskoop, reikt een van de prijzen van de kleurwedstrijd uit.