Van 24 februari tot en met 29 april 2023 organiseert de Historische Vereniging Boskoop in het Boomkwekerijmuseum de tentoonstelling ‘Boskoop in kaart en beeld’.
Een expositie die aan de hand van kaarten het verhaal vertelt van ons bijzondere dorp. Dit ‘verhaal’ wordt ondersteund met vele foto’s en afbeeldingen van oude ansichtkaarten, zodat het dorp en het landschap er omheen een gezicht krijgt.
De bezoeker krijgt een beeld van de sfeer en het gebruik van dit unieke landschap. De expositie is opgezet door Fred Booy en Bart Hoogeveen, beiden met veel kennis van het landschap en de geschiedenis van Boskoop en in samenwerking met Arnold Elsholz. De openingshandeling wordt verricht door voorzitter Willem Kruiswijk.
Het is alweer lange tijd geleden dat de HVB een expositie kon samenstellen. De vorige expositie “75-jaar Vrijheid” kon vanwege de coronamaatregelen alleen maar in zeer afgeslankte vorm in een etalage worden opgesteld. Extra reden waarom we erg blij zijn met deze expositie.
Op deze foto uit 2004 van de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed is goed te zien hoe het landschap van Boskoop er van bovenaf uitziet.