Wie wil meedenken over de Canon van Alphen?

Wie wil meedenken over de Canon van Alphen aan den Rijn? De gemeente gaat, in navolging van Boskoop, een overzicht maken van de belangrijkste gebeurtenissen uit de geschiedenis van het gebied.

Uiteraard komt er in de Canon van Alphen ook aandacht voor de kernen Boskoop, Aarlanderveen, Benthuizen, Hazerswoude, Koudekerk en Zwammerdam. Overigens heeft niet alleen Boskoop, maar ook Hazerswoude, Benthuizen en Koudekerk al een aantal jaren een canon. De drie hebben een gezamenlijke canon die ook digitaal te raadplegen is.

Over de invulling van de Canon van Alphen aan den Rijn kunnen de inwoners meedenken. Welke gebeurtenissen, personen en andere concrete zaken verdienen een plaats in de canon?

Ideeën? Hiervoor is een bijeenkomst georganiseerd. Iedereen die wil meedenken is op 30 augustus welkom in Theater Castellum aan het Rijnplein 1-3 in Alphen. De bijeenkomst begint om 20 uur en is om 21.30 uur afgelopen. Vanaf 19.30 uur is de inloop.

Wethouder Anouk Noordermeer en het projectteam zullen de plannen voor de Canon toelichten. De canon zal, zoals het er nu naar uitziet, niet alleen digitaal te raadplegen zijn. Er wordt ook een boek gemaakt.

Aanmelding vooraf stelt de organisatie op prijs. Dat kan via canon@alphenaandenrijn.nl Het is ook mogelijk om suggesties en ideeën per mail naar hetzelfde mailadres te sturen.

Vertegenwoordigers van de Historische Vereniging Boskoop zijn die avond uiteraard aanwezig om mee te denken over de Canon. De HVB heeft meer dan anderhalf jaar geleden de Canon van Boskoop gepresenteerd. Deze is te vinden op canonvanboskoop.nl